Е. Григоренко і Р. Стернберг пропонують 12 стратегій розвитку творчого потенціалу, які можуть бути покладені в основу навчання творчому мисленню в школі на будь-якому навчальному предметі. Використовуючи ці стратегії - принципи, вчитель не тільки зможе збільшити ймовірність розкриття творчого потенціалу своїх учнів, але і посилити креативне начало в самому собі. Отже, ось ці принципи:
- бути прикладом для наслідування;
- заохочувати сумніви, що виникають по відношенню до загальноприйнятих припущень і допущеннях;
- дозволяти робити помилки;
- заохочувати розумний ризик;
- включати в програму навчання розділи, які дали б учням продемонструвати свої творчі здібності, проводити перевірку засвоєного матеріалу таким чином, щоб в учнів була можливість їх застосування;
- заохочувати вміння знаходити, формулювати та ігнорувати проблему;
- заохочувати і винагороджувати творчі ідеї та результати творчої діяльності;
- надавати час для творчого мислення;
- заохочувати терпимість до невизначеності та незрозумілості;
- підготувати до перешкодам, що зустрічаються на шляху творчої особистості; - стимулювати подальший розвиток;
- знайти відповідність між творчою особистістю і середовищем.
Необхідно зазначити, що розвиток творчих і винахідливих здібностей багаторазово збільшує ефективність уроку, створює умови для розкриття особистості учнів, розвиває їх в інтелектуальному плані. Ось прості прийоми, які я використовую у своїй педагогічній діяльно
Таким чином, всі ці нехитрі прийоми,
використовувані мною в роботі, я думаю, сприяють розвитку творчих і винахідливих
здібностей учнів, збагачують їх не тільки інтелектуально, але і особистісно. І,
звичайно ж, наше завдання при навчанні іноземної мови - захопити, а не
розважити, навчити, а не нашкодити, розвинути, а не забити. Важливо не
обрізати учням крила, а створювати для них ситуації творчості і успіху.
- Одна з тенденцій розвитку людської цивілізації полягає в тому, що
кожна нова історична епоха висуває до психології живе в ній людини абсолютно
нові вимоги. Протягом великого відрізку існування людського суспільства
творчість було долею одиниць, і ця ситуація задовольняла громадські структури
минулого. Сучасне технологічне суспільство рухається шляхом передачі функцій
рутинного мислення машин, комп'ютерів, очікуючи від людини творчого мислення,
продуктивного. Бути ходячою енциклопедією нікому не заборонено, але робити це
необов'язково, оскільки будь-яка інформація, що цікавить нас може бути отримана
за досить короткий термін завдяки комп'ютеру. Від людини все більше очікується
зовсім інше, а саме - вміння придумувати і створювати. Школа повинна
прореагувати на ці мінливі соціальні умови: ми повинні вчити креативності точно
так само, як і читання, математики та інших предметів. Переорієнтація школи на
навчання творческости - завдання надзвичайно трудомістка і, що найголовніше,
здійсненне тільки вчителями.
Комментариев нет:
Отправить комментарий